woensdag 9 maart 2016

Vraag het een Christenen Q&A

Daar is hij dan eindelijk, de 'Vraag het een Christenen Q&A'!
Een paar weken geleden plaatste ik dit artikel op mijn blog, als je die nog niet gelezen hebt, raad ik je aan om dat nog even te doen. Ik leg namelijk uit, waarom ik deze Q&A doe en hoe ik op het idee ben gekomen.
Nogmaals, de credits gaan volledig naar de meiden van Daily Twin Life, Amani & Cahyona, die zelf trouwens ook een vraag hebben achter gelaten, super leuk!

Ik weet dat ik nog niet zoveel vragen binnen heb gekregen, maar iets is beter dan niets toch?
Misschien als er veel vraag naar is kan ik dit in de toekomst nog een keer doen.
Laten we maar snel beginnen!


Elke vraag zal door elke Christenen anders beantwoord worden, dit zijn mijn antwoorden op jullie vragen.

De eerste vraag komt gelijk van de meiden van Daily Twin Life, Amani & Cahyona. Zij vroegen welke rol Jezus speelt in mijn leven.
Ik zie Jezus als een voorbeeld, een voorbeeld van een goed leven. Zo deed hij er alles aan om het anderen goed te maken, wat ik ook heel belangrijk vind. Ik zeg vaak: JOY, Jezus first, Others second, Yourself last. In het Nederlands betekend dat: Vreugde, Jezus eerst, Anderen als tweede, en Jezelf als laatst. Ik (en wij christenen) zien/ziet Jezus ook als de zoon van God. God stuurde Jezus naar de aarde om een voorbeeld te zijn.
Ik hoop dat ik bij deze jullie vraag heb beantwoord.

De tweede vraag is gesteld via de mail en komt van Amy. Zij vroeg wat mijn geloof voor mij betekend, wat het voor mij doet.
Voor mij is mijn geloof een enorme houvast om een goed leven te leiden, en om geen slechte dingen te doen. Als ik me rot voel en ik het liefst heel boos op mensen zou worden, die eigenlijk niks fout hebben gedaan, doe ik dit niet doordat ik weet dat dat niet goed is. De Bijbel lezen helpt hierbij voor mij heel erg. Het is ook een houvast dat er iemand van je houd, ik heb geen relatie, en als veel mensen om mij heen dat dan wel hebben voel ik mijn soms misschien een beetje eenzaam, door het geloof leer ik dat het allemaal goed zal komen, als je geen slechte dingen doet.
Ik hoop dat je het een beetje snapt.

Als derde vraag, vroeg Rosa of ik veel vriendinnen heb die Christenen zijn.
Niet iedereen in mijn vrienden groep is Christenen, eigenlijk bijna niemand.  Ik vind het ook een beetje raar als je alleen maar met mensen van je eigen geloof om zou gaan. Sommige vriendinnen van mij zijn Moslim, anderen geloven helemaal niet en anderen zijn Christelijk of hebben een ander geloof.
Mij maakt het in ieder geval niet uit waar je in gelooft, als je je er maar goed bij voelt!

De vierde en laatste vraag is van Melissa, zij vroeg of ik op een Christelijke school zit.
Nee, dat zit ik niet. Misschien kon je dat ook wel opmaken uit de vorige vraag. Ik zit op een school met heel veel verschillende culturen en geloven en dat vind ik heel erg leuk!

Ik hoop dat jullie deze Q&A leuk en interessant vonden.
Als je nou nog meer vragen hebt, kan je die achterlaten in de reacties, of je kan ze mailen naar:
duggarfanblog@gmail.com

Tot de volgende keer! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten