dinsdag 15 september 2015

Persoonlijk #6 - Tips & Tricks voor als je wil afvallen.

Ik merk de laatste tijd heel erg dat heel veel meiden van mijn leeftijd willen afvallen.
Is dat natuurlijk helemaal niet nodig, want iedereen is goed zoals hij/zij is.
Maar ik kan ook wel begrijpen waarom je dit wel zou willen, iets minder buik-vet, iets dunnere benen.
Omdat ik een paar jaar geleden zelf ook wat kilo's ben afgevallen, waar ik heel blij mee ben, heb ik vandaag voor jullie wat tips en tricks die mij heel erg hebben geholpen.



Dit zijn geen tips voor mensen met heel erg overgewicht die in 2 weken 10 kilo willen afvallen ofzo.
Je moet wel de tijd nemen om aftevallen. Het is namelijk niet gezond om ineens heel veel aftevallen.

Als eerst raad ik je aan om je BMI uit te reken, hier voor heb je heel veel sites klik hier om naar zo'n site toe te gaan.

Het is namelijk belangrijk dat je weet of je al een gezond gewicht hebt. Als je al ondergewicht hebt, moet je zeker niet meer afvallen. En het is ook belangrijk om het te weten als je overgewicht hebt.

Als je nog in de groei bent moet je hier ook rekening mee houden. Er kan nog van alles gebeuren, je bent nog niet uitgegroeid!

Een BMI tussen de 17 en 23 is gezond.


Hier wat tips:

- Van veel water drinken val je af, en het is ook nog goed voor je huid!

- Als je op het punt staat ook een vreetbui te krijgen, kan je alle punten waarom je wil afvallen opschrijven terwijl je een glas louw water drinkt, als je hier mee klaar bent heb je waarschijnlijk helemaal geen zin meer in eten.

- Weet zeker dat je het voor jezelf doet, en niet voor iemand anders, dan werkt het toch niet!

- Sla je ontbijt niet over! Hierdoor ga je later juist veel eten omdat je heel veel honger hebt. Het is ook heel ongezond, helemaal als je ook nog op de fiets naar school of naar je werk gaat.

- Neem gezonde tussendoortjes, zoals wat stukjes kaas, komkommer of paprika.


Ik hoop dat jullie iets aan deze tips hebt gehad, deze zijn namelijk veel beter dan die op een pro-ana site, geloof me.

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten